TV News LIES

Wednesday, Aug 20th

Last update03:42:30 AM GMT

You are here All News At a Glance Journalism Glance

Al Jazeera completes deal to buy Current TV

Current TVCurrent TV, the small cable news channel that was co-founded by former vice president Al Gore, has been sold to Al Jazeera, the Qatar-based media company.

The acquisition gives Al Jazeera, which is funded by the Qatar government, the opportunity to establish a footprint in the United States, where it already has an English-language version of its Qatar service -- called Al Jazeera English -- but only limited reach.

Read more...

NY Newspaper Publishes Story With Names, Addresses Of Gun Owners

gun ownersAlmost 5,000 Westchester residents have unrestricted permits allowing them to carry weapons at all times. Over 2,300 residents are permitted to carry guns for work. At least 6,900 residents have shooting permits and more than 11, 200 have target-shooting permits.

Putnam County responded to the Journal’s inquiry by noting it would take time to recover records, but estimated at least 11,000 permits within its borders. Gun proponents note that such access to gun owners’ information presents a danger.

Read more...

Why the US media ignored Murdoch's brazen bid to hijack the presidency

Rupert MurdochDid the Washington Post and others underplay the story through fear of the News Corp chairman, or simply tin-eared judgment?

So now we have it: what appears to be hard, irrefutable evidence of Rupert Murdoch's ultimate and most audacious attempt – thwarted, thankfully, by circumstance – to hijack America's democratic institutions on a scale equal to his success in kidnapping and corrupting the essential democratic institutions of Great Britain through money, influence and wholesale abuse of the privileges of a free press.

Read more...

How the Mainstream Press Bungled the Single Biggest Story of the 2012 Campaign

Tea PartyPost-mortems of contemporary election coverage typically include regrets about horserace journalism, he-said-she-said stenography, and the lack of enlightening stories about the issues.

But according to longtime political observers Thomas Mann and Norman Ornstein, campaign coverage in 2012 was a particularly calamitous failure, almost entirely missing the single biggest story of the race: Namely, the radical right-wing, off-the-rails lurch of the Republican Party, both in terms of its agenda and its relationship to the truth.

Read more...

After a Humiliating Election Night, Will Fox News Stop Lying?

FOX News liesOn big news nights, when the sort of people who don’t watch Fox News every night are more likely to turn it on, the channel nearly always puts its best face forward. The real crazies aren’t invited.

The idiots and most grotesque race-baiters and conspiracy theorists and worst hacks wait patiently until the next morning, when Fox & Friends resumes as scheduled with its usual audience of credulous and furious old white people.

So last night we got Megyn Kelly, Bret Baier, Brit Hume and Chris Wallace hosting a roster of oddly reasonable pundits and analysts, from Juan Williams to Karl Rove and Joe Trippi.

Read more...

NYT defends incoming chief amid BBC scandal

Mark Thompsonhe New York Times stood by its incoming chief Wednesday, even as questions about a BBC child sex abuse scandal followed him from one of Britain's most respected news organizations to one of America's.

But as new CEO Mark Thompson was getting support from his new bosses, the Times ombudsman questioned his fitness for the job. And in Britain, a lawmaker said he had more questions for Thompson. As Thompson prepares to take over as president of The New York Times next month, he has been put on the defensive about his final days as head of the BBC and the broadcaster's decision to kill what would have been a bombshell investigative story alleging the late Jimmy Savile, one of its biggest stars, had sexually abused up to 200 children.

Read more...

Scientists: ’93 percent’ of Fox News climate change coverage is ‘staggeringly misleading’

Climate change distorted by FOXIn a study (PDF) published Monday, the group takes Fox News and The Wall Street Journal‘s editorial page to task for consistently misleading their audience on climate change.

Data collected over six months showed that Fox News was the worst offender on climate issues between the two, allowing misleading statements to permeate “93 percent” of its broadcasts on the subject from February to July 2012. The Journal‘s editorial page did not fare much better, however: the Union said “81 percent” of their climate coverage from August 2011 to July 2012 was “misleading.”

Read more...

Page 12 of 92

 
America's # 1 Enemy
Tee Shirt
& Help Support TvNewsLIES.org!
TVNL Tee Shirt
 
TVNL TOTE BAG
Conserve our Planet
& Help Support TvNewsLIES.org!
 
Get your 9/11 & Media
Deception Dollars
& Help Support TvNewsLIES.org!
 
The Loaded Deck
The First & the Best!
The Media & Bush Admin Exposed!